ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΑΣΚΟΤ

 

Η ομάδα μας έχει αναλάβει για την εφημερίδα του σχολείου μας τις μασκότ των Ολυμπιακών Αγώνων, τον  Φοίβο και την Αθηνά. Στο παρακάτω άρθρο μας θα δείτε τις απόψεις μας για τις μασκότ. Ο Φοίβος – Φωτεινούλης και η Αθηνά–Σοφούλα έχουν σχήμα κουδουνιού. Αυτό το πήραν από τους αρχαίους Έλληνες, γιατί και εκείνοι χρησιμοποιούσαν τέτοιες κούκλες που τις ονόμαζαν ειδώλια. Η άποψή μας για αυτούς είναι ότι θα αρέσουν σε μικρούς και μεγάλους. Αυτό φέρνει  στο νου του κόσμου τα αρχαία ελληνικά χρόνια και την αρχαία  Ελλάδα, την πατρίδα των Ολυμπιακών Αγώνων. Σε μερικούς όμως μπορεί να μην τους αρέσουν και να θέλουν κάτι άλλο. Η Αθηνά φορεί πορτοκαλί ρούχα και ο Φοίβος γαλάζια το χρώμα του ουρανού και της θάλασσας. Τα ρούχα και των δύο έχουν ζωγραφισμένο τον κότινο που με αυτόν στεφάνωναν τους Ολυμπιονίκες κατά την Αρχαιότητα.

Ο Φοίβος και η Αθηνά είναι ό,τι καλύτερο μπορούσαν να σκεφτούν που να σου θυμίζει Ελλάδα και ίσως να είναι οι καλύτερες μασκότ των Ολυμπιακών Αγώνων των τελευταίων χρόνων.  Με αυτές τις μασκότ τιμούμε τους προγόνους μας που έκαναν πρώτοι από  όλους  τους Ολυμπιακούς Αγώνες.

                                                                                                                                                    

 ΚΟΤΙΝΟΣ,   ΤΟ  ΕΠΑΘΛΟ  ΤΩΝ  ΟΛΥΜΠΙΑΚΩΝ  ΑΓΩΝΩΝ

 

Έτσι  έλεγαν  οι  αρχαίοι  την  αγριελιά, που τη  θεωρούσαν  ιερό δέντρο. Από κλαδιά της έπλεκαν στεφάνια και στεφάνωναν τους νικητές στους Παναθηναϊκούς και Ολυμπιακούς αγώνες. Στο τέλος, κότινο έλεγαν και το ίδιο το έπαθλο. Η  αγριελιά   που συμβόλιζε  τον τίμιο και δίκαιο αγώνα. Έτσι ονόμαζαν  την αγριελιά  της οποίας  έπαιρναν τα  κλωνάρια και  έπλεκαν  τα στεφάνια με τα οποία έστεφαν τους  νικητές  των  Παναθηναίων  και των  Ολυμπιακών αγώνων. Η Αθηνά χρησιμοποιούσε την αγριελιά που φύτεψε η ίδια με το δόρυ της σύμφωνα με την παράδοση όταν αντιδίκησε με τον Ποσειδώνα για την κυριαρχία της Αττικής. Στην Ολυμπία χρησιμοποιούσαν την αγριελιά που ήταν πίσω από το ναό του Δία. Τον κότινο τον έκοβε με χρυσό δρεπάνι ένα παιδί που και οι δύο γονείς του ζούσαν. 

 

 

Η ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΣΗΜΑΙΑ

 

Σύμφωνα με πολλές γνώμες, ο Pierre de Coubertin είναι αυτός ο οποίος υιοθέτησε την ιδέα της Ολυμπιακής Σημαίας (ιδρυτής των σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων) το 1913 όπου οραματίστηκε ένα τεχνούργημα από την αρχαία Ελλάδα. Αυτό ήταν οι πέντε κύκλοι σε λευκό φόντο, σύμβολο της ένωσης των πέντε ηπείρων και της συνάντησης των αθλητών από όλο τον κόσμο στους Ολυμπιακούς Αγώνες. Σήμερα σχεδόν ένα αιώνα μετά από την δημιουργία της σημαίας, τα έξι χρώματα- τα πέντε των κύκλων, μπλε, κίτρινο, μαύρο, πράσινο, κόκκινο, και το λευκό του φόντου, το οποίο συμβολίζει την ειρήνη- διατηρούν την ξεχωριστή σημασία τους και χρωματίζουν τις σημαίες όλου του κόσμου. Ο μπλε κύκλος συμβολίζει την Ευρώπη, ο κίτρινος την Ασία, ο μαύρος την Αφρική, ο πράσινος την Ωκεανία και ο κόκκινος την Αμερική. Η ύψωση της Ολυμπιακής σημαίας έγινε για πρώτη φορά το 1920 στην Αμβέρσα του Βελγίου και από τότε παραδίδεται σε κάθε τελετή λήξης, στον αρχηγό της που θα φιλοξενήσει την επόμενη Ολυμπιάδα και θα τη διαφυλάξει για 4 χρόνια μέχρι την στιγμή της έπαρσής της. Η Ολυμπιακή Σημαία υψώνεται σε ιστό κατά την τελετή έναρξης της Ολυμπιάδας και υποστέλλεται (κατεβαίνει) μετά από 16 ημέρες και κατά την τελετή λήξης όπου και δηλώνει το τέλος των Αγώνων. 

 

ΚΑΠΟΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟ

 

Ιδιαίτερη σημασία για τη διεξαγωγή αθλητικών γεγονότων μεγάλης κλίμακας, όπως οι Ολυμπιακοί Αγώνες, έχει η εθελοντική συμμετοχή των πολιτών της χώρας που τους διοργανώνει. Στην περίπτωση της χώρας μας, η διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 στην Αθήνα θα απαιτήσει τη συμμετοχή χιλιάδων εθελοντών από διάφορες ηλικίες. Οι εθελοντές θα πρέπει να έχουν αρκετές γνώσεις (ξένες γλώσσες, καλή γνώση της Γεωγραφίας και της Ιστορίας της περιοχής τους, επικοινωνιακές δεξιότητες κ. τ. λ.).

Τι είναι Εθελοντισμός;

Κάθε 4 χρόνια που γίνονται οι Ολυμπιακοί Αγώνες, ο σκοπός των εθελοντών είναι το να βοηθούν. Συγκεκριμένα, ένας εθελοντής προσφέρει κάποιο έργο χωρίς καμιά αμοιβή μέχρι το τέλος των Ολυμπιακών Αγώνων  (π. χ. τακτοποιεί τα αποδυτήρια των αθλητών, φροντίδα για την καλή λειτουργία των εγκαταστάσεων, υποστήριξη αθλητών λίγο πριν τον αγώνα κ.ά.).     

 

Ομάδα μαθητών:


¯     Γιαννούλης Παναγιώτης

¯     Γρηγορίου Χρήστος

¯     Δανούσης Μιχαήλ

¯     Λιόντας Γιάννης

¯     Μερκάι Μπιλμπίλ

¯     Μιχαλάκης Αιμίλιος

¯     Μούτσος Κώστας

¯     Μυτιληναίος Ορέστης

¯     Οικονόμου Γιώργος

¯     Ρώσσης Αναστάσης

¯     Σαμαρίδης Νικόλας

¯     Τσατσούλης Δημήτρης

¯     Γκιόνη Άντζελα

¯     Δημάκη Αδαμαντίνη

¯     Καββάδα Δήμητρα

¯     Καρανικολάου Ειρήνη

¯     Κρυσταλλίδη Κωνσταντίνα

¯     Κωνσταντίνου Μαρία

¯     Κώτση Ιωάννα

¯     Λιόντα Δέσποινα

¯     Μάνωλα Φυλλίτσα

¯     Μαυραγένη Ειρήνη

¯     Ρυσάκη Αικατερίνη

¯     Σπύρου Αικατερίνη

¯     Σταματούλη Αναστασία

¯     Τσουκλούκη Μαρία


 

Βιβλιογραφία:

1.       «Βλέπω το σημερινό κόσμο», Δημιουργικές-Διαθεματικές δραστηριότητες για την ευέλικτη ζώνη του Δημοτικού Σχολείου.

2.     Εκπαιδευτική Εγκυκλοπαίδεια «Υδρία», 6ος τόμος.